Sunday, August 2, 2020

ජපනුන්ට වඩා හපන් අපි

Posted: 23 Jun 2019 10:38 PM PDT

උඩු ගුවනට  ලංකාවේ නම අරගෙන ගිය රාවන් 1 චන්දිකාව ගැන ආඩම්බර වෙන මෙහොතක ඊටත් වඩා ආඩම්බර වෙන්න පුලුවන් වැඩක් ඔන්න අපිත් සිද්ද කලා. ඒ ජපානය වෙනුවෙන් ලංකාවේ නිපදවු ගැඹුරු මුහුදේ කේබල් ඇතිරිමේ අධිතාක්ෂනික නෞකාව  KDDI Cable Infinity  සුබ මොහොතින් එහි ඇනවුම ලබාදුන් ජපානයේ කොකුසායි කෝබල් නැව් සමාගමට (Kokusai Cable Ship Company Ltd) භාරදුන්නා.





 මේ නෞකාව නිපදවිමේ මුලින්ම වැඩ ඇරඹිම ගැනත් ජපන්නුන්ට අපෙන් නැවක් ලිපියෙන් කොළොම්පුරේ ලොවටම කිව්වා ඔයාලටත් මතක ඇතිනේ.  මේ නෞකාව තමයි ලංකාවේ මෙතෙක් නිපදවු වීශාලතම නෞකාව. නැව් හැදිල්ල කරන්න ලංකාවේ කොළොම්පුරේ ඉන්නා එකම එක්කෙනා තමයි කොළඹ නැව්තටාකාංගණය නැත්නම් කවුරුත් දන්නා නම ඩොක් යාර්ඩ් එක. මේක තමයි එයාලා හදපු  243 වෙනි නෞකාව. මේ වැඩෙත් එසේ මෙසේ ලේසි පාසු වැඩක් නොවෙයි. අපේ ලංකාවේ සේවකයින්ගේ දහදිය  මහන්සියේ ප‍්‍රතිඵලයක් ලෙසින් එලිදකින මේ නෞකාවේ දිග මිටර් 113 ක් හා  මිටර් 21.5 ක පළලකින් යුක්තයි. මෙහි කාර්්‍යමන්ඩලය ඇතුලුව පුද්ගලයින් 80 කුට ගමන්කරන්නටත් පුළුවනි. 



       දැන් කවුරු හරි අහන්නත් පුලුවන් මොකක්ද මේ කේබල් ඇතිරිමේ නෞකාවකින් ඇති ප‍්‍රයෝජනේ කියලා?  මොකක්ද මේ ගැඹුරු මුහුදේ කේබල් ඇතිරිම කියන්නේ කියලා මුලින්ම බලමු. මේ කේබල් හරහා තමයි අපගේ විදුලි සංදේශ කි‍්‍රයාවලින් ඒ කියන්නේ රටකින් රටකට පනිවිඩ හුවමාරුව දුරකථන ඇමතුම් වාගේම  අන්තර්ජාලය එහෙමත් සම්බන්ධවන්නේ. 


කේබලයක ඇතුලත පෙනුමක්

මේ කේබල් අතුරන නෞකාවලින් සිදුකරන කාර්්‍යක් තමයි කාලෙන් කාලෙට අලුතින් ගැඹුරු මුහුදේ කේබල් අතුරන්නත් අතුරා තිබෙන කේබල් රුහැන් වල අලුත්වැඩියාවන් එහෙම කිරිමත් තමයි. මෙහෙම ලේසියෙන් කිව්වාට මේ වැඩේ එහෙම කියන තරම් ලේසි පහසු වැඩක් නොවේ. මුහුද පතුල හොදහැටි සිතියම් ගතකරලා නියමිත මාර්ගයක් ඔස්සේ තමයි රැහැන් එලන්නේ. ඔය හිතෙන හිතෙන තැන් වලින් කේබල් එලන්න බෑ. මේ කේබල් රැහැන් පද්ධතිය එලා ඇති මාර්ග සිතියම් ගතකර ඇති අතර නැව් වල ප‍්‍රයෝජනයට ගන්නා මුහුදු සිතියම් වල ඒවා දැක්වෙනවා. එක් වරක් අපේ ලංකාවටත් අන්තර්ජාල සම්බන්ධතාවය  නැතිවුනේ නැවක නැංගුරමකින් සිදුවු අනතුරකින් රැහැනක් කැඩිම නිසයි. නැව් වල නැංගුරම් හා ධිවර බොට්ටුවල මාලු දැල් වලින් ආරක්ෂා වෙන්න මේ රැහැන් මුහුදු පත්ල හාරා එහි ගිල්විම තමයි දැන් සිදුවෙන්නේ.

ඒ කාලේ යුරෝපයේ සිට ඇමෙරිකාව දක්වා පනිවුඩ හුවමාරුව සිද්ධවුනේ නැව් මාර්ගයෙන් තමයි. සීත කාලගුණයත්  කුණාටු සහිත විමත් නිසා සමහර පනිවුඩ ලැබෙන්න සති කිහිපයක් බලා ගෙන සිටින්නටත් වුනා. මේකට පිලියමක් ලෙසින් තමයි කේබල් රැහැනක් මුහුද යටින් එලන්නට තිරණය කලේ. ලොව පලමු විදුලි සංදේශ රැහැන් පද්ධතිය එලිම සිදුකලේ යුරෝපයේ සිට උතුරු ඇමරිකාව දක්වායි. 1958 දි අත්ලාන්තික් සාගරය හරහා එස් එස් ගේ‍්‍රට් ඊස්ටන් 
 (SS Great Eastern) නෞකාව මගින් අයර්ලන්තයේ වැලෙන්සියා දුපතේ (Valentia Island) සිට උතුරු ඇමරිකාවේ නිව්ෆවුන්ඩ්ලන්තය  (Newfoundland) දක්වා මේ කේබල් රැහැන එලිම සිදුකලා. කේබල් රැහැන් ඔස්සේ 1958 අගෝස්තු 16 වන දින රටවල් දෙකක් අතර පලමු පනිවිඩ හුවමාරුව සිදුකරගත්තායි කියවෙනවා.  
වැලෙන්සියා දුපතේ සිට නිව්ෆවුන්ඩ් ලන්තය දක්වා කේබලය අතුරා ඇති අයුරු

එස් එස් ගේ‍්‍රට් ඊස්ටන්  (SS Great Eastern) නෞකාව
ලොව පුරා කේබල් රැහැන් එලා ඇති අයුරු


ඉතිං මෙයටත් වඩා ලොකු නැව් හැදිලා කොළොම්පුරෙන් එලියට  ඇවිල්ලා මුලු ලෝකයේ සප්ත මහා සාගරයම දික්විජය කරමින් අපේ රටේ නමත් ඩොක් යාර්ඩ් එකේ න
මත් ඉදිරියට  ගෙනියන්නටත් හැකියාව ලැබේවා කියලා පතනවා.


Principal particulars of the cable Laying Vessel (KDDI Cable Infinity)

Length Overall                         - 113 m
Breadth mld                             - 25.8 m
Depth                                       - 8.8 m
Draft                                        - 7.1 m
Fuel oil                                    - 1400 m3
Fresh water                              - 600 m3
Water Ballast                           - 2500 m3
Crew                                        - 80 Persons
Speed                                       - 14.6 Knots
Dead weight                              - 5300dwt
Main Generators                      - 4 x YANMAR each engine developing 2450 kw
Propulsion                               - 2 x 2500 kw KAWASAKI machinery
Cable Laying Equipment         - 2000T Carousel System with arm by MAATS.UK
Classification                           - ClassNK/ Japanese Government surveys   

එහෙනම් පින්තූර ටිකක් එහෙම බලලා ඉමුකෝ 

වැඩ නිමවෙමින්

 
නෞකාව දියත් කරන දින (Launching)
  
උත්සවාකාරයෙන් නෞකාව දියත් කිරිමට කිරි කලය බිදිම 

ජපානය බලා පිටත්විමට පෙර


එන්ජින් කාමරයේ දර්ශණයක්


සාඩම්බර ඩොක්යාඩ් නිෂ්පාදනයක් බවට සහතිකය.



ඇතුලත දර්ශණයක්

Add caption

ඇතුලත දර්ශණයක්

Wheel House


Wheel House

No comments:

Post a Comment

අදහස් මෙතන නිදහස් කරන්න

නාවික සැතපුම් ගොඩබිම් සැතපුම්වලට වඩා වෙනස් වන්නේ ඇයි?

  නාවික සැතපුමක් යනු සමුද්‍ර  හා ගුවන් සේවා කර්මාන්තවල භාවිතා වන මිනුම් ඒකකයක්. නාවික සැතපුමක් ගොඩබිම් සැතපුමකට වඩා වෙනස් වෙනවා.  පෘථිවි භූග...